Translate

2018. április 1., vasárnap

A néma tanú


HÚSVÉT 2018

Hisszük és valljuk „Jézus harmadnapon feltámadott”. De hiszi és vallja az a 2,2 milliárd keresztény is, a föld lakóinak 32%-a.[1] Lehet, hogy nem egy időben ünneplik. Lehet, hogy nem ugyanolyan liturgiával idézik fel a hitnek ezt a titkát, de ez a tényen nem változtat semmit. Ünneplik. És ez fontos.

Harmadnapon feltámadott”, hisszük és valljuk annak ellenére, hogy magát a feltámadás tényét nem látta senki. Ennek az eseménynek nincs tanúja. Ám annak van tanúja, és erről hiteles feljegyzések tanúskodnak, hogy a különböző személyek, különböző számban, különböző helyeken találkoztak azzal a feltámadt názáreti Jézussal, akit nisszan hó 15. napján kereszthalálra ítéltek, az ítéletet végre hajtották, az elitélt meghalt, a holttestet szikla sírba helyezték, a szikla sírt egy sziklatömbbel lezárták.

Harmadnap híre jött, hogy üres a sír. A helyszínre sietők nem találtak mást, mint a leplet, amibe zsidó szokás szerint a halottat begöngyölték, és a kendőt, amely a fejét takarta.

Ez a lepel lehet a feltámadás néma tanúja. De vajon meg lehet-e „szólaltani” a leplet?

Az 1578 óta Torinóban őrzött Szent Lepel sokak szerint az a gyolcs, amely Jézus Krisztus testét fedte kereszthalála után. A Vatikáni Rádió ez év március 24.-én jelentette, hogy olasz szakembereknek sikerült elkészíteni a lepelen látható ember háromdimenziós modelljét.

Ami biztos, Jézus halotti leple valóban létezett. Erről egyértelműen tanúskodik három evangélista is, Márk Máté és János.

József levette a testet, tiszta gyolcsba göngyölte"[2]- írta Máté.
Márk evangélista is írt a Megváltó holttestét befogadó gyolcslepelről. "Arimateából való József gyolcsot vásárolt, majd levette Jézust a keresztről, begöngyölte a gyolcsba és sziklába vájt sírboltba helyezte, s a sír bejárata elé követ hengerített."[3]

János a saját tapasztalatát így fogalmazta meg. „A másik tanítvány (ez volt ő maga) gyorsabban futott, mint Péter, és elsőként ért a sírhoz. Lehajolt, és látta lerakva a gyolcsokat, de nem ment be. Azután odaért Simon Péter is, aki követte őt, és bement a sírboltba. Látta letéve a gyolcsokat és a kendőt, amely a fején volt, nem a gyolcsok mellé helyezve, hanem külön egy helyen, összehajtva. Akkor bement a másik tanítvány is, aki először érkezett a sírhoz. Látta és hitt."[4]

Ami a lepel kutatása során összegyűjtött információk alapján kijelenthető, hogy a lepel egy keresztre feszített embert takart, mert a szöveten látható lenyomat megmutatja azt a formát, amelyet a test felvett a keresztre feszítés következtében, és ami tökéletesen megmaradt a hullamerevségben.

Tudományos szempontból nem lehet azt mondani, hogy ez az ember Jézus Krisztus volt-e. A tudomány csak annyit tud megállapítani, hogy az első század első harmadában, akit a lepelbe takartak, azt keresztre feszítették, sziklasírba temették, majd sajátos nyomokat hagyva eltűnt.

Húsvét vasárnapján ez lehet a kérdés számunkra az az igazán izgalmas kérdés, hogy vajon e lepel rejti-e az Úr feltámadásának a nyomait?

A vizsgálat megállapította, hogy vannak olyan sajátos nyomok a szöveten, amelyekre még ma sem tud a tudomány magyarázatot adni, de amelyek arra utalnak, hogy, a vizsgálatot végző tudósok szerint ún. anyageltűnés történt. Hivatalos nyelven demateralizálódás.

De mit jelent ez a fogalom, anyag eltűnés, demateralizálódás?

Ez a szokatlan fogalom a latin matéria szóból ered, amelynek a jelentése anyag. Ebből a szóból ered a materializmus is, ami annyit jelent: anyagelvűség. A materializáció anyagi megtestesülést, anyaggá válást jelent. A dematerializáció ennek az ellentéte, az anyag eltűnése. Ezt a fogalmat a pénz világa használja. Ui. azt mondják, hogy a pénz korunkban dematerializálódik, mivel a pénz jó része már nem anyagi formában, kézzel fogható eszközként van jelen a mindennapi életben, hanem elektronikus formában létezik, vagy adatként különböző szervereken, és nem kézzel fogható érmékben, papírpénzben.

A lepel 1978 után került igazán a figyelem középpontjába, amikor megjelent Ian Wilson magfizikus „A torinói lepel" című könyve. Wilsont különösen a torinói lepel lenvászon szövetének felső rétegeibe „beégett" emberi test-kontúr keletkezése izgatta. A brit fizikus vizsgálatai szerint a test körvonalai egy olyan rendkívül nagy energiájú fizikai folyamat eredményeként égtek bele a lepel anyagába, amely a legjobban az erős neutronkisüléshez hasonlítható. Nem mellékes tény az sem, hogy a korábban ateista tudós, a lepel vizsgálata után hívővé vált.

A padovai tudósok teszteltek egy a lepelhez hasonló anyagba csavart tesztbábut, amelyet közel 300 ezer volt erősségű hatalmas energiahatásnak vetettek alá. Ennek következtében megmaradt a bábu lenyomata a szöveten. A fizikai-kémiai hatások ugyanazok, mint a lepelen, de valami még sincs rendjén. A kutatás tehát folytatódik, de az igazság talán ezen túl van – magyarázta a munkacsoport vezetője a tesztet.

Tanulmányok, elemzések, viták, kutatások még nem adtak magyarázatot arra, hogy az a megkínzott test hogyan tudott kiszabadulni a gyolcsból anélkül, hogy a vér elmaszatolódott volna? Miért maradtak meg a keresztre feszítés és a vértanúság sebeinek lenyomatai? Miért nem maradtak olyan nyomok, amelyeket az orvostudomány szerint meg kellene jelennie a halál utáni néhány óra elteltével? És mindenekelőtt, hogyan került az egész test és az arc teljes lenyomata a szövetre, ami nem a testnedvek nyoma, hanem mintha egy irtózatos hő hatására beleégett volna.  

Tudományosan megállapított meglepő tények:

A torinói lepel anyagában nem mutathatók ki olyan bomlási folyadékok vagy gázok maradványai, amelyek a halál beállta után hosszabb-rövidebb idő után megjelennek. Ebből az következik, hogy a halál beállta után, de röviddel a bomlás előtt, egyszerűen eltűnt a test.

A vérfoltok nem mutatnak mechanikus eltávolításra utaló jeleket, vagyis a testet kézzel nem vehették ki a lepelből.

A fizika egyetlen jelenséget ismer, ami valamely tömeg eltűnését eredményezi, miközben annak megfelelő energia keletkezik: az anyag-antianyag annihilációt. Ez a folyamat közvetlenül az ősrobbanás után, a világegyetem első pillanataiban rendkívül gyakori esemény volt.

A lepel kutatását végző tudós csoport vezetője az eredményeket így összegezte: „a test a lepelben megsemmisült, dematerializálódott, majd valahol máshol azonnal újra materializálódott, akár élve, akár élettelenül."[5]

Ezen a ponton a tudomány véget ér. A hit veszi át a szót, míg a tudomány számára marad a kihívás, megfejteni a még megfejthető titkot, „vallatni” tovább a „néma tanút”.

A kereszténység Jézus halálának és feltámadásának hitére épül, ahogyan azt Szent Pál fogalmazta meg a korinthosziakhoz írt levelében: "Ha pedig Krisztus nem támadt fel, nincs értelme a mi tanításunknak, s nincs értelme a ti hiteteknek sem."[6] A keresztény hívők számára Krisztus feltámadása hordozza azt az üzenetet, hogy Jézus nem csak volt, hanem jelenleg is létezik.

A kinyilatkoztatáson alapuló keresztény hit szerint Jézus második eljövetelekor minden ember feltámad, és elnyeri saját, "megdicsőült testét".

Mindezek csupán földönjáró emberi gondolatok. Ha lelkünket megérintette a feltámadt Krisztus kegyelme, aki ígérete szerint rejtetten ugyan és mégis valóságosan „velünk marad a világ végéig”, akkor, így húsvétkor különösen, átjár bennünket az öröm. Annak öröme, hogy Jézus él, és ezt a, semmiféle földi létezőhöz nem hasonlítható, hallhatatlan életet ajándékozza nekünk is.

okéatya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Blogarchívum